در این مقاله، قصد داریم به بازی چند نفره Among Us که از جمله آثار محبوب و پرطرفدار حال حاضر است، بپردازیم؛ همچنین در کنار آن، به نگاهی به پیشرفت و موفقیت این بازی پرداخته و آن را بررسی کنیم.
بازی Among Us در واقع اقتباسی از بازی اجتماعی مافیا است که در برخی موارد با نامهای دیگری نیز شناخته میشود، مانند گرگینه. جالب است که این بازی، طبق گفته سایت Popular Mechanics، در سال ۱۹۸۶ توسط دیمیتری داویدوف، دانشمند روسی، در دانشگاه دولتی مسکو ابداع شد و به تدریج در سراسر اروپا و جهان محبوبیت پیدا کرد.
در حالی که گروه خدمه باید با استفاده از منطق و همکاری با یکدیگر، تا حد امکان از هویت خائنین پی ببرند و آنها را از سفینه اخراج کنند. در نهایت، برنده بازی کسی است که با تعامل و همکاری بازندهها و با استفاده از شانس مناسب، توانسته باشد از بین خائنین باقی مانده، جان سالم به در ببرد.
همانطور که در بازی Among Us، گروه خدمه موظف به برطرف کردن نقضهای سفینه هستند، باید همزمان با این کار، به دنبال شناسایی خائن یا خائنین باشند. اما پرسشی که به ذهن میآید این است که چگونه این بازی که در سال ۲۰۱۸ توسط استودیو InnerSloth راهاندازی شده بود، بعد از دو سال خواب، ناگهان به این موفقیت و هیجان انگیز تبدیل شد؟ در این مقاله، به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت.
گاهی اوقات ما شاهد افزایش ناگهانی و غیرمنتظرهی محبوبیت یک بازی کمتر شناخته شده هستیم. این اتفاق ممکن است برای بسیاری از ما چندان جدید نباشد، اما وقتی یک بازی در سبک استنتاج اجتماعی، حتی پس از دو سال از انتشار، به چنین محبوبیتی دست پیدا میکند، میتواند یک اتفاق جالب و فکرانگیز در حوزهی بازیهای ویدیویی باشد.
در سال ۲۰۱۸، بازی Among Us برای سیستمعاملهای اندروید، iOS و ویندوز عرضه شد. اما پس از گذشت دو سال از انتشار، بهطور غیرمنتظرهای بازی به شدت موردتوجه قرار گرفت و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. علاوهبر پلتفرم توییچ، شبکههای اجتماعی دیگری نیز از جمله TikTok و یوتیوب تحت تاثیر بازی قرار گرفتند.
با توجه به اطلاعات منتشر شده در وبسایت Number 13، در سال ۲۰۱۸ میلادی، تنها حدود ۵۰ تا ۱۰۰ بازیکن همزمان در بازی Among Us شرکت کرده بودند. اما در هفتهی اول ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، این آمار به طرز شگفتانگیزی به حدود یک و نیم میلیون بازیکن همزمان افزایش یافته است.
همچنین، اشاره به آمار منتشر شده در سایت Medium میتواند نشان دهد که بازی Among Us بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است که در نوع خود بینظیر است. این محبوبیت ناگهانی باعث شد تا سازندگان فعلا از پروژههای دیگر خود دست بردارند و بیشتر به پشتیبانی از Among Us تمرکز کنند. برای پاسخ به این سؤال که چه عواملی باعث شد تا بازی در میان ما به چنین موفقیتی دست پیدا کند، کافی است در ادامه به آمار و ارقام شبکهی اجتماعی توییچ نگاه کنیم.
با طبقهبندی انجام شده توسط سایت Twitch Tracker، در ۳۰ روز گذشته، میانگین تعداد بینندههای بازی Among Us در Twitch بیش از ۱۴۰ هزار نفر بوده است و در هفتههای اخیر، بیش از ۲۰ میلیون ساعت از این بازی تماشا شده است. در حال حاضر، بازی Among Us در رتبه سوم بین بازیهای پرطرفدار توییچ قرار دارد و قدرتمندتر از بازیهایی مانند League of Legends و Fortnite میباشد. البته این رتبهها پایدار نیستند و همیشه در حال تغییر هستند. اما به هر حال، میتوان گفت که استریمرها یکی از عوامل اصلی موفقیت بازی Among Us بین ما هستند.
بیشتر بخوانید: تریلر بازی F1 24 | تصاویر واقع گرایانه و شگفت انگیز
به گفته سایت مدیوم، چانس موریس، که با نام کاربری سوداپاپین در فضای مجازی شناخته میشود، اولین استریمری بود که در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ بازی Among Us را به طور جدی جذب توجه کرد. از آن پس، استریمرها و یوتیوبرهای معروفی مانند کالمیکارسن، اکسکیوسی، پوکیمان، شرود، نینجا و پیودایپای نیز وارد این مسیر شدند و باعث شتاب بخشیدن به فرایند همه گیری بازی شدند.
همچنین، نباید اندیشید که تاثیر استریم های افراد مهمی مانند الکسندریا اوکاسیو کورتز و الهان عمر، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، در بازی Among Us نادیده گرفته شده است. طبق اطلاعات منتشر شده در سایت Forbes، استریم مشترک بازی الکسندریا اوکاسیو کورتز و الهان عمر با استریمرهای دیگر در Among Us، حدود ۷۰۰ هزار بیننده داشته است.
بازی Among Us در سال 2020 به طور ناگهانی وارد صحنه بازی ها شد و توانست توجه بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کند. این بازی که اصلاح شده و بهبود یافته از بازی تلفن همراه پیشینی به نام Space Mafia می باشد، در حال حاضر یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین است و هر روز پیشرفت بیشتری را تجربه می کند.
با این حال، این بازی دارای پتانسیل و جذابیت خاصی نبود که در ابتدا از آن پیروی می کرد، اما استریمر ها و برنامه های تلویزیونی توانستند با بهره گیری از قدرت اطلاعاتی خود، موفقیت بازی را به ابعاد گسترده تری برسانند. استفاده از استریمر ها به عنوان ابزار تبلیغاتی، به دلیل تعامل بیشتر با جامعه اینترنتی و قدرت انتشار بالا، به سرعت توسعه و پیشرفت بازی را تسهیل کرد.
با استفاده از استریمر ها، توسعه دهندگان بازی می توانستند به خوبی به مخاطبان خود نزدیک شوند و به آنها نشان دهند که Among Us چه مزیت هایی نسبت به بازی های دیگر دارد. استریمر ها با طرح های خلاقانه و متنوع خود، توانستند مخاطبان را به طور مداوم به خود جذب کنند و آنها را برای بازی در این بازی ترغیب کنند.
علاوه بر این، استریمر ها با ارائه نظرات و بازخوردهای قوی، به توسعه دهندگان بازی کمک کردند تا نقاط ضعف بازی را شناسایی و بهبود بخشید. این امر به بازی Among Us امکان داد تا در طول زمان تغییرات و بهبودهای مهمی را تجربه کند و به این ترتیب، مخاطبان خود را در بازی حفظ کند.
به طور خلاصه، استریمر ها با توانایی های خاص خود، توانستند استراتژی های تبلیغاتی مناسبی را برای بازی Among Us در نظر بگیرند و باعث موفقیت گسترده این بازی شوند. این نشان دهنده قدرت و تاثیر بالای استریمر ها در جامعه اینترنتی و نقش مهمی که در تبلیغات و ارتقای بازی ها دارند، می باشد.
بازی امانگ اس یک بازی چندنفره آنلاین است که در آن بازیکنان باید در نقش یکی از اعضای یک کشتی فضایی قرار بگیرند و به دنبال کشف تقلب کنندهی مخفی در بین آنها باشند. این بازی با سادگی قوانین و محیط آن، توانسته است جای خود را در دل هر بازیکنی پیدا کند. بدون توجه به سابقه یا مهارت قبلی در بازی، هر کسی میتواند به راحتی وارد این بازی محبوب شود و لذت ببرد.
بازی امانگ اس، با تمرکز بر روی تعاملات اجتماعی و روابط بین بازیکنان، میتواند برای هر فردی جذاب باشد. در این بازی، هر بازیکن باید به دقت به رفتار و واکنش های سایر بازیکنان توجه کند و سعی کند تا با تحلیل آنها، هویت تقلب کننده را فاش کند. در واقع، هر بازیکن در نقش یک کارآگاه قرار دارد و باید با استفاده از مهارت های تحلیلی و تعاملی خود، به دنبال یافتن راه حل برای شناسایی تقلب کننده باشد. این موضوع باعث میشود تا هر بازیکن، برای پیروزی در این بازی، به دقت و تمرکز بیشتری نیاز داشته باشد.
بازی امانگ اس با طرح مفهوم معمایی و جذاب خود، میتواند به عنوان یک راه حل مبتنی بر تعامل اجتماعی در زمینه یادگیری و تقویت مهارت های تحلیلی و تعاملی عمل کند. هر بازیکن در طول بازی، با چالش های جدید و متنوعی روبرو میشود که باعث میشود تا مهارت های مختلفی از جمله تحلیل و تفکر منطقی، مهارت های اجتماعی و حل مسئله در او تقویت شود.
با توجه به پذیرش ساده بازیکنان از هر طیفی، بازی امانگ اس میتواند به عنوان یک بازی گروهی مفید برای تیم های کاری و گروه های دوستانه باشد. بازی در این محیط ها، میتواند به عنوان یک فرصت مناسب برای تقویت همکاری و هماهنگی در بین افراد عمل کند و باعث تقویت ارتباطات و افزایش اثربخشی کاری شود.
در نهایت، میتوان گفت که بازی امانگ اس با بهره گیری از عناصر مختلفی از جمله تعامل اجتماعی، معما، تحلیل و تفکر منطقی، توانسته است جای خود را در بین بازی های محبوب جهان پیدا کند و باعث مُسری و شادی بازیکنان خود شود. این بازی، به عنوان یک راه حل مفید و سرگرم کننده برای تلاش و تقویت مهارت های اجتماعی و ذهنی، به هر بازیکنی توصیه میشود.
حتی میتوان گفت که در Among Us، بازیکنان باید به طور مداوم رفتارهای یکدیگر را نقد و بررسی کنند و هیچ اهمیتی ندارد که آیا یک بازیکن بسیار فعال است یا اصلا واکنشی نشان نمیدهد، همه بازیکنان مسئولیت قضاوت و تصمیمگیری دارند.
با گذشت زمان، درک کردم که این وضعیتهای پیچیده و متنوع، قسمتی از زندگی است و هیچ کس نمیتواند از آنها فرار کند. به جای توسل به دفاع و تلاش برای اثبات بی گناهی، تصمیم گرفتم تا با احترام و صداقت به هر وضعیتی که در آن قرار میگیرم پاسخ دهم.
از آنجایی که هیچکس نمیتواند به طور کامل یک وضعیت را درک کند، تلاشم را برای فهمیدن دیدگاه دیگران و تلاش برای بهبود روابط با آنها ادامه میدهم. این تجربهها، باعث شده تا در هر موقعیتی، سعی کنم از نگاههای مختلف به آن نگاه کنم و از هر شرایطی درس بگیرم.
همچنین، به دنبال این هستم که به قوانین و اصول اخلاقی پایبند باشم و از هر نوع خیانت و خدمت نیز دوری کنم. به همین دلیل، هرگز نخواهم توانست وارد یک صحنه خلاف ارزشهای خود شوم و همیشه بهترین واکنش را در مواجهه با هر اتفاق نشان خواهم داد.
در کنار همه اینها، تلاش میکنم تا روابطم با دیگران، بر پایه اعتماد و احترام متقابل بنا شود. از آنجایی که اعتماد مهمترین عامل در هر رابطهای است، تلاش میکنم تا همواره با صداقت و روشنی به رفتار و کردار خود ادامه دهم.
در نهایت، با اینکه هر بار یک سناریوی جدید در بازی رخ میدهد و من را غافلگیر میکند، اما تلاش میکنم تا با اطمینان و ثبات در برابر هر اتفاقی، پیش بروم و از تحریکات و تغییرات خارجی تحت تأثیر قرار نگیرم. با این روحیه و اصرار، میتوانم در هر وضعیتی با موفقیت همراه باشم و بهترین واکنش را نشان دهم.
نقد بازی هیتمن:اسنایپر (Hitman:Sniper) | 1 تیر با طعم مرگ
از جمله مهمترین مواردی که در این بازی میتوان آموخت، مهارتهای اجتماعی مانند کار گروهی، اعتماد به نفس و تحمل فشار است. همچنین، این بازی میتواند به تقویت مهارتهای تحلیلی و استدلالی نیز کمک کند و باعث تقویت خلاقیت و تخیل کودکان شود. بازی در محیطی آمن و کنترل شده انجام میشود و بازیکنان میتوانند با همکاری و تعامل با یکدیگر، مهارتهای اجتماعی خود را بهبود بخشند. بهطور کلی، بازی Among Us از جهات متعددی میتواند به توسعه و پیشرفت فردی و اجتماعی کودکان کمک کند و برای تفریح و سرگرمی هم مناسب است.
کلمه به طور کلی در بازی Among Us یک بازی خلاقانه و عالی برای انواع دورهمیها است. با اتصال به شبکه محلی، بازی می تواند به صورت آنلاین و آفلاین انجام شود. با این حال، شیوع کرونا به دلیل محدودیتهایی که ایجاد میکند، جلوی تجربه کامل این بازی را میگیرد و ممکن است باعث شود تا جمعهای دوستانه و خانوادگی شکل نگیرند. اما، بازی آنلاین با دوستان و کاربران دیگر، همچنان میتواند ساعاتی از لذت بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد.
بازی Among Us رایگان در پلی استور و اپ استور موجود است و همچنین می توانید با پرداخت ۴.۹۹ در استیم آن را برای پی سی خود خریداری کنید. نظرات و تجربیات خود را در مورد این بازی با ما درمیان بگذارید.
7 پاسخ
بازی خیلی خوبیه
اقا بازی خیلی خوبیه و تو ایران نه چون خیلی ها بلد نیستن
بازی خوبیه ولی باید حتما با رفیقات بازی کنی،بری با غریبه ها بازی کنی خیلی بی نمک و خسته کننده میشه.
تو ایران خیلی بی جنبه بازی درمیارند
من بازیهای چنتا یوتیوبر معروف نگاه کردم دیدم خیلی باحاله اومدم با ایرانیا بازی کنم دیدم خیلی فرق داره پاکش کردم
امانگ اس مثله مافیا هسته
بازی امانگ اس عالیه
Among Us رو خیلی دوست دارم